Reklamujesz swoje produkty za pośrednictwem Google Ads? Warto wykorzystać oferowane przez tę usługę możliwości i dodać do niej zdjęcia obrotowe swoich produktów!

Przy okazji zbierania materiału do artykułu, który jeszcze nie powstał, postanowiłem wyszukać jak największą liczbę firm, które zajmują się tworzeniem oprogramowania dla sklepów internetowych.
Zajęło mi to kilka kwadransów, jednak sporządziłem listę ponad dwudziestu firm działających w e-commerce, którą chętnie się podzielę :)
Zapraszam do zerknięcia na tę listę głównie tych, którzy myślą o założeniu własnego sklepu internetowego i rozglądają się za dostawcą usług e-commerce. Nie ma tu żadnego porównania, choć nie wykluczone, że o takie kiedyś się pokuszę. Poniżej dzielę się tym, co znalazłem. Być może ta wiedza przyda się tym, którzy są właśnie na etapie planowania :)

Zajmując się fotografią obrotową produktów przez kilka ostatnich lat swą uwagę kierowałem głównie w stronę firm, które są lub mogą być zainteresowane tą usługą. Koncentrując się na pozyskaniu własnych Klientów, w dużym stopniu pomijałem tych, którzy są w rzeczywistości najważniejszymi jej odbiorcami. Bo przecież to konsumenci, dokonujący zakupów w Internecie, poszukujący najlepszych i rzetelnych informacji o produkcie który chcą kupić są tu najbardziej kluczowi. Dlatego w ostatnich kilku tygodniach zbierałem informacje bezpośrednio od tych, którzy na co dzień podejmują decyzję o tym, który produkt kupią, oraz dlaczego kupią go w określonym sklepie.

Informacje zbierane były w formie ankiety dostępnej online. Została ona rozesłana do prawie wszystkich moich internetowych znajomych, zamieściłem ją także na wielu grupach konsumenckich, a także na kilku grupach zrzeszających sprzedawców i właścicieli sklepów internetowych. W tym miejscu bez owijania w bawełnę przyznaję, że liczba oddanych głosów oddanych w ankiecie nie była oszałamiająca. Została ona wypełniona przez 81 osób, nie dobiłem zatem nawet do setki. Cóż, cieszę się udało się zmotywować choć taką część użytkowników Internetu do udzielenia odpowiedzi na zadane pytania. Mam nadzieję, że choć zebrana ilość informacji może nie być statystycznie istotna, to same wyniki pokażą pewne tendencje obecne wśród klientów, którzy dokonują zakupów w Internecie. Chciałbym też, aby przedstawione informacje okazały się przydane dla internetowych sprzedawców.

W ostatnich kilku tygodniach nastąpiła olbrzymia zmiana w naszej rzeczywistości. Narzucone odgórnie ograniczenia możliwości swobodnego poruszania się to tylko jeden z jej elementów. Same ograniczenia można cofnąć, jednak utrata poczucia bezpieczeństwa i powszechna obawa przed pojawianiem się w publicznych miejscach prawdopodobnie pozostaną z nami na dłużej.
Z jednej strony instytucje kultury: galerie, muzea, kina i teatry powoli otwierają się dla odwiedzających, z drugiej strony zaś doświadczamy braku zaufania do zamkniętych miejsc, w których przebywa jednocześnie więcej niż kilka osób. Nie podejmę się w tym miejscu oceny tego zjawiska. Każdy z nas jest odpowiedzialny sam za siebie i postępuje zgodnie z nakazami własnego rozsądku. Prawdą jest jednak, że wielu z nas w najbliższych miesiącach, a może nawet latach rzadziej korzystać będzie z instytucji kultury.

Jeśli posiadasz już zdjęcia obrotowe Twoich produktów możesz w łatwy sposób dodać je na Instagram. Ja zrobiłem to nie instalując żadnych dodatkowych aplikacji poza aplikacją Instagrama na moim telefonie.

Każde zlecenie jest mniejszym lub większym wyzwaniem. I niemal za każdym razem podczas realizacji sesji produktowych pojawiają się pewne nieprzewidziane trudności. Jednak faktycznym wyzywaniem ostatnich tygodni była realizacji sesji produktowej materiałów reklamowych dla koszalińskiej Fabryki Flag Linea.

Większość zdjęć produktów wykonywanych w technologii 360 stopni to prezentacje produktów stojących. Takie produkty stosunkowo najłatwiej jest sfotografować. Wystarczy ustawić produkt na talerzu urządzenia wykonującego zdjęcia, ustawić parametry oświetlenia i fotografowania i rozpocząć pracę. Jest jednak wiele rodzajów produktów, które znakomicie wyglądają w postaci prezentacji obrotowych, nie jest jednak możliwe, aby ustawić je na stole obrotowym. W tej sytuacji konieczne jest zastosowanie obrotnicy, na której produkt można podwiesić.

Branża meblarska w Polsce funkcjonuje coraz lepiej, a producenci mebli coraz częściej eksportują swoje produkty na zachód Europy. Aby przekonać do siebie nowych klientów warto zaprezentować wykonany produkt w taki sposób, by potencjalny nabywca za pośrednictwem internetu mógł dokładnie go obejrzeć i poznać jego walory. Zdjęcia obrotowe mebli jak najbardziej nadają się do tego celu.

Jakiś czas temu szukałem w Internecie informacji o tym, czy platformy e-commerce ułatwiają swoim klientom, (tj. sklepom internetowym), umieszczanie zdjęć obrotowych produktów w kartach produktów. Z mojego wcześniejszego doświadczenia (sprzed 3-4 lat) wynikało, że wciąż brakuje gotowych rozwiązań dla sklepów, które pozwoliłoby wyświetlać zdjęcie obrotowe w sposób zintegrowany, na karcie produktu tuż obok tradycyjnych packshotów. Chcąc upewnić się, jak sytuacja wygląda obecnie, zapytałem polskich producentów platform e-commerce, czy wspierają takie rozwiązania. Wysłałem ok 20 zapytań licząc na rzeczową odpowiedź.

Zdjęcia 360  - jaka liczba zdjęć składowych jest wystarczająca aby wiernie oddać cechy produktu?  Porównanie.

W ostatnim czasie dokonałem przeglądu kilkudziesięciu sklepów internetowych, aby dowiedzieć się, które z nich wykorzystują potencjał, jaki dają zdjęcia 360 produktów. Poniżej prezentuję listę kilku z nich. Reprezentują różne branże, łączy ich korzystanie ze zdjęć obrotowych.

Referencje:

Nasi Klienci to dziesiątki zadowolonych ze współpracy firm. Z większością z nich współpracujemy stale od początku naszej działalności.
Poniżej prezentujemy wybrane referencje Klientów.
 Packshoty, zdjęcia produktów, Warszawa
Zdjęcia na aukcje internetowe,  Allegro
Fotografia produktowa, reklamowa
Fotograficzna dokumentacja zleceń
Zdjęcia dla sklepów internetowych