Jakiś czas temu szukałem w Internecie informacji o tym, czy platformy e-commerce ułatwiają swoim klientom, (tj. sklepom internetowym), umieszczanie zdjęć obrotowych produktów w kartach produktów. Z mojego wcześniejszego doświadczenia (sprzed 3-4 lat) wynikało, że wciąż brakuje gotowych rozwiązań dla sklepów, które pozwoliłoby wyświetlać zdjęcie obrotowe w sposób zintegrowany, na karcie produktu tuż obok tradycyjnych packshotów. Chcąc upewnić się, jak sytuacja wygląda obecnie, zapytałem polskich producentów platform e-commerce, czy wspierają takie rozwiązania. Wysłałem ok 20 zapytań licząc na rzeczową odpowiedź.
Jakiś czas temu szukałem w Internecie informacji o tym, czy platformy e-commerce ułatwiają swoim klientom, (tj sklepom internetowym), umieszczanie zdjęć obrotowych produktów w kartach produktów. Z mojego wcześniejszego doświadczenia (sprzed 3-4 lat) wynikało, że wciąż brakuje gotowych rozwiązań dla sklepów, które pozwoliłoby wyświetlać zdjęcie obrotowe w sposób zintegrowany, na karcie produktu tuż obok tradycyjnych packshotów. Chcąc upewnić się, jak sytuacja wygląda obecnie, zapytałem polskich producentów platform e-commerce, czy wspierają takie rozwiązania. Wysłałem ok 20 zapytań licząc na rzeczową odpowiedź.

W mailach, które otrzymałem kilku producentów zapewniło mnie, że zamierza wkrótce wprowadzić takie rozwiązania. Kilku przyznało, że nie posiada takich rozwiązań, nie informując, czy zamierza je wprowadzić w niedalekiej przyszłości. Pozytywną odpowiedź otrzymałem od producenta platformy Cstore.pl, który napisał, że opcjonalnie możliwe jest uruchomienie modułu do prezentacji zdjęć obrotowych produktów.
Oczywiście moje zapytanie nie wyczerpuje w pełni tematu. Nie zdołałem uzyskać odpowiedzi od wszystkich producentów oprogramowania dla e-sklepów. Poza tym niemal każda platforma umożliwia dodanie np. do opisu produktu skryptu wyświetlającego prezentację obrotową umieszczoną na zewnętrznym serwerze.
Niemniej warto mieć nadzieję, że w najbliższej przyszłosci polskie platformy e-sklepów będą w standardzie oferowały wtyczki umożliwijające łatwe wyświetlanie zdjęć obrotowych produktów.
Ciekawe rozwiązanie znalazłem u producenta wtyczki do platformy Magento. W zasadzie mogłaby ona służyć za modelowe rozwiazanie dla producentów polskich platform e-commerce. Zastosowana wtyczka prezentuje w spójny sposób zdjęcia obrotowe tuż obok opisu produktu, zaś poniżej znajdują się miniatury zwykłych packshotów, które po kliknięciu powiększają się w lightboksie.
Rozwiązanie to jest bardzo estetyczne i wygodne dla klienta sklepu. Ponadto jest w pełni responsywne, co umożliwia korzystanie z tej funkcjonalności użytkownikom urządzeń mobilnych.
Zródła:
www.magentocommerce.com
www.360-product-views.com