Zdjęcia obrotowe produktów w reklamie displayowej Google Ads

Reklamujesz swoje produkty za pośrednictwem Google Ads? Warto wykorzystać oferowane przez tę usługę możliwości i dodać do niej zdjęcia obrotowe swoich produktów!

Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą: Google Ads (dawniej Adwords) to usługa Google, która pozwala firmom na płatną reklamę swoich produktów w wyszukiwarce Google, innych portalach należących do Google, takich jak Youtube, Gmail oraz witrynach współpracujących z Google, do których należy zdecydowana większość portali funkcjonujących w przestrzeni Internetu. Reklama Google Ads to reklama tekstowa (widzimy ją przede wszystkim w wyszukiwarce nad naturalnymi wynikami wyszukiwania) oraz reklama displayowa.

Reklama displayowa może zawierać kombinację tekstu obrazków a także elementy wideo. Obecnie Google poprzez platformę Google Ads udostępnia narzędzia, dzięki którym samodzielnie (i z wielką łatwością) możemy tworzyć estetycznie wyglądające reklamy displayowe. Wystarczy wybrać odpowiednie zdjęcia, stworzyć odpowiednie dla reklamowanych produktów treści i hasła. Mając to wszystko możemy rozpocząć tworzenie kampanii w sieci reklamowej Google.

Pole na tworzenie treśc iw reklamie displayowej Google Ads
Tu pozwolę sobie zwrócić uwagę, że warto jest wyróżnić się na tle naszej konkurencji i wykorzystać możliwość dodania do reklamy displayowej Google Ads zdjęć obrotowych naszych produktów. Jest to praktyka dość rzadko wykorzystywana przez firmy, nawet te, które korzystają z fotografii obrotowej produktów.

W jaki sposób możemy zaimplementować w Google Ads zdjęcia obrotowe naszych produktów? Jest to bardzo proste.

Po pierwsze: musimy posiadać zdjęcia obrotowe naszych produktów w postaci plików filmowych ( np. z rozszerzeniem mp4.) Jeśli takich nie posiadacie, to w artykule na temat dodawania zdjęć obrotowych na Instagrama dokładanie opisałem, jak w łatwy sposób zamienić zestaw zdjęć obrotowych produktu na film z rozszerzeniem mp4.

Po drugie: Utworzony film należy dodać na Youtube.

Po trzecie: Gdy film jest już umieszczony na naszym kanale Youtube, kontynuujemy tworzenie reklamy displayowej z wykorzystaniem tego właśnie filmu.
Właściwie to kreator Google Ads wykonaje tę czynność za nas. Wystarczy, że tworząc zestaw reklam displayowych wybierzemy opcję „Elastyczna reklama displayowa”. Dodajemy tu wcześniej przygotowane teksty i zdjęcia oraz podajemy adres url naszego filmu, który wcześniej umieściliśmy na Youtube.

Pole na dodanie filmu w reklamie displayowej Google Ads
Film zostanie dodany jako element składowy naszej reklamy displayowej. Kreator reklam Google Ads pozwoli nam dodać aż pięć takich filmów do jednego zestawu reklam.

W zasadzie to już wszystko. Po zapisaniu zestawu słów, obrazków i filmów oddajemy całość w ręce Google. System optymalizuje reklamy, tworzy zestawy i promuje najskuteczniejsze z nich. Reklamy z dodanymi zdjęciami obrotowymi produktów są gotowe.



W jaki sposób kierować reklamy displayowe na potencjalnych klientów? To w zasadzie temat na osobny artykuł. Jeśli chcemy przykuć uwagę reklamami zawierającymi zdjęcia obrotowe tych, którzy odwiedzili już naszą witrynę, możemy stworzyć kampanię reklamową opartą o listę remarketingową. Przypomnimy wówczas w widoczny sposób o sobie, zachęcając potencjalnego klienta do powrotu na naszą stronę.

Referencje:

Nasi Klienci to dziesiątki zadowolonych ze współpracy firm. Z większością z nich współpracujemy stale od początku naszej działalności.
Poniżej prezentujemy wybrane referencje Klientów.
 Packshoty, zdjęcia produktów, Warszawa
Zdjęcia na aukcje internetowe,  Allegro
Fotografia produktowa, reklamowa
Fotograficzna dokumentacja zleceń
Zdjęcia dla sklepów internetowych